Facebook prieskumník – ako nepremeškať naše príspevky?

Niektorí ho milujú iný nenávidia. Áno reč o najnovšej aktualizácii facebooku, ktorá priniesla všetkým používateľom (povinne!) facebook prieskumníka.

Aj keď sa facebook vyjadruje, že je to nová fičúra ktorá pomôže používateľom hľadať obsah, a bla, bla bla … všetci tak nejak tušíme kam to celé smeruje. Hlavný cieľ je donútiť adminov facebook stránok platiť za reklamu. Ono v zásade to až taký zlý nápad nie je mať dva oddelené feedy, jeden pre stránky a jeden pre priateľov. Ale tým pádom by sa v štandardných “Novinkách” nemali zobrazovať propagované príspevky.

Prečo sa mi to nepáči ako používateľovi

Keď som to videl prvýkrát tak som sa v skutočnosti potešil. Konečne nebudem musieť sledovať záplavu “selfíčiek” fotiek jedla a iných príspevkov od ľudí čo ma nezaujímajú – ale na druhej strane som mal svoju os celkom dobre nastavenú a ľudí ktorý mi tam spamovali nudný obsah od konšpiračných teórii až po miliardu príspevkov o tom čo v každej sekunde života robia som si jednucho odfiltroval. Prípadne práve prítomnosť príspevkov zo stránok spôsobila, že sa to dalo vydržať. Nie že by som trávil veľa času sledovaním feedu, ale mal som všetko nastavené tak aby som tých pár minut denne videl iba to čo chcem. Inými slovami nepotrebujem až tak stalkovať  svojích priateľov.

No keď som strávil pár minút v prieskumníkovi zistil som, že sa mi nepáči ako zoradenie, tak aj vidím málo stránok ktoré odoberám. Navyše aby som sa dostal k obsahu stránok, ktorý je pre mňa primárnejším obsahom sa musím preklikávať, čo je menej intuitívne. Nápad to nie je zlý, ale chýbajú mi možnosti nastavenia rôznych filtrov či zoradenia aké chcem.

Prečo sa mi to nepáči ako adminovi stránky

Lebo to odsúva organický dosah do pozadia. Organický dosah je to, koľkým ľudom sa príspevok zobrazí na základe toho ako naň reagujú (zdieľania, komentáre, reakcie, …). To je dosah ktorý si najviac vážime, a vie nás najviac potešiť. Náš prípad je však pomerne jednoduchý. My sme stránka, ktorá Vám poskytuje obsah. Existuje však mnoho firiem ktoré si na facebooku vybudovali dobrý reklamný kanál a používali reklamy na to aby ich vlastné reklamné kampaňe boli úspešnejšie. Teraz budú musieť zaplatiť reklamu aby vôbec nejakú kampaň mali.

Ako nás lepšie sledovať?

Kedže nám záleží na tom aby sa k Vám náš obsah dostával zhrnieme pár nápadov ako nás sledovať:

  • Nastaviť si upozornenia na stránku
  • Sledovať náš reddit
  • Odoberať RSS kanál tohoto webu

Takto Vám neunikne žiadny príspevok, či už bude na webe, facebooku alebo reddite.

Mimochodom, v rámcii dlhodobých plánov aktuálne pripravujeme novú verziu webu ktorý sa čoskoro stane naším hlavným kanálom.

Komentáre

Táto stránka používa cookies pre zlepšenie funkčnosti.  Zistite viac o tom aké cookies používame a aké sú naše zásady spracovania osobných údajov. Svoje nastavenie  súhlasu môžete kedykoľvek resetovať na stránke zásad spracovania osobných údajov.